Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

99-335 Witonia

ul. Szkolna 4

tel. 24 356 40 19

https://www.facebook.com/spwitonia

spwitonia@poczta.onet.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2460323
  • Do końca roku: 241 dni
  • Do wakacji: 48 dni
1

Kartka z kalendarza

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Święto Niepodległości

Projekt edukacyjny: Obchody święta Niepodległości w Szkole Podstawowej w Witoni- "Niepodległość = Wolność"

 

 

 

TEMAT PROJEKTU:  Szkolne obchody Narodowego Święta Niepodległości   w dn. 07.11.2014r.

CELE:

1. Kształtowanie postaw obywatelskich dzieci.

2. Pogłębianie wiedzy historycznej dotyczącej odzyskania niepodległości.

3. Doskonalenie technik plastycznych i muzycznych.

4. Wzbogacanie warsztatu wokalnego i recytatorskiego uczniów poprzez  przygotowanie scenki „Wolność i Polska” oraz przeglądu pieśni patriotycznych.

5. Integrowanie przedstawicieli różnych środowisk.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE – Uczeń:

1. Potrafi promować piękno swojej ojczyzny.

2. Zna znaczenie słów: ojczyzna, patriota.

3. Zna pieśni  patriotyczne.

4. Potrafi współdziałać z innymi członkami grupy.

 KONSTRUKCJA PROJEKTU:

  1. Zajęcia prowadzone na lekcjach: historii, języka polskiego, muzyki, plastyki, na godzinie z wychowawcą klasy oraz na zajęciach chóru szkolnego.
  2. Plakaty, pomniki oraz pocztówki wykonane jako praca domowa – dodatkowa.
  3. W działaniach biorą udział uczniowie kl. IV – VI, nauczyciele: języka polskiego, historii i muzyki/plastyki oraz zaproszeni Goście na uroczystość w dn.07.11.2014r.

 

CZAS WYKONANIA PROJEKTU:

październik – listopad 2014

 

MIEJSCE REALIZACJI:

Szkoła Podstawowa w Witoni:

- korytarz I piętra, sala nr 8 – wystawa prac;

- korytarz I piętra – występy uczniów kl. II – VI  dla wszystkich uczniów kl.I – VI  i zaproszonych Gości;

- biblioteka szkolna – dyskusja nt. „Patriota… kto to taki?”;

- sala nr 8 – spotkanie z kombatantem

 

FORMY PRACY:

- indywidualna;

- grupowa;

- zespołowa (klasa).

 

METODY:

- problemowe

- eksponujące: inscenizacja; koncert; dyskusja

- praktyczne: plakat, pomnik, pocztówka

 

 

PREZENTACJA EFEKTU PROJEKTU:

Zorganizowanie uroczystości z okazji Święta Odzyskania Niepodległości, w ramach której odbędzie się:

 

  • wystawa plakatów, pomników i pocztówek związanych ze Świętem Niepodległości;

 

  • scenka pt. „Wolność i Polska”

 

  • prezentacja pieśni patriotycznych;

 

  • zapalenie znicza oraz złożenie kwiatów na symbolicznym grobie Nieznanego Żołnierza na miejscowym cmentarzu;
  • spotkanie z kombatantem;

 

  • dyskusja „Patriota… kto to taki?”.

 

 

KRYTERIA SUKCESU:

- integracja dzieci z wszystkich oddziałów;

- uczestnictwo zaproszonych gości, kombatantów i rodziców w uroczystości;

- udane spotkanie;

 

EWALUACJA:

- opinia rodziców, nauczycieli i zaproszonych gości;

- samoocena działań uczniów;

 

DOKUMENTACJA:

- scenariusz  przebiegu uroczystości;

- wypracowane materiały z dyskusji;

- informacja na szkolnej www;

- kartka w Kronice Szkoły;

- zaproszenia dla Gości;

 

ZADANIA PROJEKTOWE:

Przedmiot

Zadania

Termin

Kształcenie umiejętności

J. polski

- Ułożenie scenariusza inscenizacji „Wolność i Polska”;

- Próby występu;

- Zredagowanie tekstu zaproszenia dla gości;

październik

-kształcenie umiejętności poszukiwania informacji;

-kształcenie umiejętności poprawnego redagowania zaproszenia;

-kształcenie umiejętności recytacji;

Historia i społeczeństwo

- Przygotowanie informacji o symbolach państwa oraz o wydarzeniach historycznych związanych z odzyskaniem niepodległości;

- Wykonanie plakatu, pomnika, pocztówki nawiązujących do Święta Niepodległości;

październik

-poszerzanie wiedzy uczniów na temat historii swojego kraju;

- kształcenie uczuć patriotycznych;

- doskonalenie umiejętności plastyczno – technicznych;

Godzina  z  wychowawcą

- Zorganizowanie wystawy prac;

- Wykonanie elementów dekoracji i kotylionów dla uczniów;

- Spotkanie z kombatantem

październik

- kształcenie umiejętności wyrażania własnej opinii, prezentacji pracy;

- kształcenie umiejętności współdziałania w grupie;

- kształcenie umiejętności prowadzenia wywiadu oraz dyskusji;

Muzyka / zajęcia chóru szkolnego

- Wybór repertuaru do występu pieśni patriotycznych;

- Próby występów;

październik

- kształcenie umiejętności wokalnych;

Plastyka

- Wykonanie kotylionów dla zaproszonych Gości

początek listopada

- doskonalenie umiejętności plastycznych;

Spotkanie integracyjno - edukacyjne

PLAN DNIA:

Wszyscy uczniowie przychodzą ubrani na galowo.

Kotyliony Niepodległościowe wychowawcy klas.

Wystawa prac uczniowskich.

Nagłośnienie.

  1. Godz. 855 – 940 – spotkanie kl. VI z kombatantem s. nr 8.
  2. Godz. 1000 – 1100 - spotkanie klas I – VI na korytarzu na piętrze.

1) Wprowadzenie pocztu flagowego.

2) Odśpiewanie hymnu państwowego.

3)  Powitanie Gości.

4)  Scenka „Wolność i Polska”.

5)  Przegląd Pieśni Patriotycznych klas II – VI.

6)  Wyjście przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego na cmentarz celem złożenia kwiatów na symbolicznym grobie żołnierskim.

7)  Zakończenie uroczystości – przejście Gości na spotkanie przy herbatce do biblioteki - dyskusja nt. „Patriota…kto to taki?

 

7.11.2014r.

- kształtowanie postaw obywatelskich dzieci.

- pogłębianie wiedzy historycznej dotyczącej odzyskania niepodległości.

 

Opracowała: Jolanta Łuczak

 

 WYPRACOWANE MATERIAŁY Z DYSKUSJI: 

PATRIOTA? KTO TO TAKI?

 

- człowiek poświęcający się własnej ojczyźnie,

- człowiek, który za ojczyznę gotów jest walczyć,

- ktoś, kto czuje się dumny z tego, że jest Polakiem,

- kocha swój kraj, dba o dobre imię kraju,

- mówi o swojej ojczyźnie jako kraju,

- przedkłada cele ważne dla ojczyzny nad osobiste,

- bierze udział w wyborach,

- obchodzi święta państwowe,

- manifestuje swoją przynależność.

- pracuje dla dobra ojczyzny,

- pielęgnuje i kultywuje narodowe tradycje, kulturę, język,

- zna historię swojego kraju,

- zna polskie symbole, tradycje,

- uczciwie pracuje,

- na co dzień dba o pomyślność i dobre imię swojego kraju i narodu,

- dba o rodzinę, przekazuje wartości patriotyczne swoim dzieciom,

- okazuje szacunek innym,

- pomaga potrzebującym,

- okazuje szacunek dla godła i hymnu narodowego,

- szuka porozumienia,

- mówi piękne i dobre słowa,

 

W spotkaniu uczestniczyli:
Barbara Dziedzic, Barbara Kowalska, Marianna Karbowska, Teresa Barańska, Bożena Szubska – emerytowane nauczycielki, Marta Kowalska – przewodnicząca RR, Jolanta Pawlak, Urszula Graczyk – nauczycielki.

 Opracowała: Urszula Graczyk