Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Wycieczka do Arboretum SGGH w Rogowie - 22.09.2014 r.

Dnia 22 września 2014 klasy  szóste pojechały na wycieczkę do Rogowa.

Dnia 22 września 2014 klasy  szóste pojechały na wycieczkę do Rogowa.  Z Witoni wyjechaliśmy godzinie 8:00,  podróż trwała około dwóch godzin. Na miejscu dołączyła do nas pani przewodnik. Zwiedzaliśmy przepiękne  arboretum i poznawaliśmy różne gatunki drzew z całego świata. Wiele z oglądanych gatunków rośnie w naszych ogrodach jako rośliny ozdobne. Następnie przeszliśmy alpinarium (czyli ogrodu skalnego) gdzie były przepiękne skałki, głazy o różnych kształtach, rośliny skalne oraz duży staw z małą wysepką na środku. Niespodzianką była dla nas możliwość zakupu roślin- z czego większość z nas skwapliwie skorzystała! Następnie przeszliśmy do muzeum, gdzie wędrując z kartą pracy szukaliśmy odpowiedzi na różne pytania. Kolejną, a zarazem ostatnią już atrakcją było ognisko, na którego płomieniach samodzielnie  piekliśmy kiełbaski i chlebek. Na tym niestety już się zakończyła się nasza pierwsza  wycieczka w roku szkolnym 2014/15. Dla mnie był to bardzo  ciekawy wyjazd. Chcę by było więcej takich wycieczek,  podobało mi się że w prosty sposób można się świetnie bawić i jednocześnie uczyć się czegoś nowego i całkiem interesującego.