Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

99-335 Witonia

ul. Szkolna 4

tel. 24 356 40 19

https://www.facebook.com/spwitonia

spwitonia@poczta.onet.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2462696
  • Do końca roku: 239 dni
  • Do wakacji: 46 dni
1

Kartka z kalendarza

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Ewaluacja zewnętrzna

W dniach 28 – 30 kwietnia i 6 maja 2014 r. w Szkole Podstawowej w Witoni pojawi się zespół wizytatorów ds. ewaluacji Łódzkiego Kuratorium Oświaty,
który przez kilka dni będzie się przyglądać pracy naszej szkoły w następujących obszarach:

Wymaganie 2 
- Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się

Wymaganie 3 
-  Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej

Wymaganie 5 
- Respektowane są normy społeczne.

 

 

Badaniem zostaną objęci:
dyrektor szkoły – wywiad indywidualny, analiza danych zastanych 

nauczyciele – ankieta, wywiad grupowy, obserwacja lekcji

uczniowie  – ankieta, wywiad grupowy

rodzice –  ankieta, wywiad grupowy

przedstawiciel samorządu lokalnego – kwestionariusz wywiadu

partnerzy szkoły – wywiad grupowy

pracownikami niepedagogicznymi – wywiad grupowy

 

Efektem pracy zespołu ewaluatorów będzie sporządzony na podstawie zebranych danych raport opisujący różne aspekty funkcjonowania szkoły.

 

 

 

 

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324; z 2013 r. poz. 560) określa definicję, zasady przeprowadzania badań jak również wymagania wobec szkół.

 

I   DEFINICJA EWALUACJI W ŚWIETLE PRAWA OŚWIATOWEGO:
Ewaluacja – praktyczne badanie oceniające przeprowadzane w szkole lub placówce.

II WYMAGANIA WOBEC SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, GIMNAZJÓW, SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH, SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH, PLACÓWEK KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO, PLACÓWEK KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO ORAZ OŚRODKÓW DOKSZTAŁCANIA I DOSKONALENIA ZAWODOWEGO (od 1 września 2013r.) 

 

Wymaganie 1: Szkoła lub placówka realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój uczniów.

Wymaganie 2: Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.

Wymaganie 3: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.

Wymaganie 4: Uczniowie są aktywni.

Wymaganie 5: Respektowane są normy społeczne.

Wymaganie 6: Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów uwzględniając ich indywidualną sytuację.

Wymaganie 7: Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych.

Wymaganie 8: Promowana jest wartość edukacji.

Wymaganie 9: Rodzice są partnerami szkoły lub placówki.

Wymaganie 10: Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju.

Wymaganie 11: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje
w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych.

Wymaganie 12: Zarządzanie szkołą lub placówką służy jej rozwojowi.