Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

99-335 Witonia

ul. Szkolna 4

tel. 24 356 40 19

https://www.facebook.com/spwitonia

spwitonia@poczta.onet.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2462795
  • Do końca roku: 239 dni
  • Do wakacji: 46 dni
1

Kartka z kalendarza

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

"Kilka słów o tolerancji..." - warsztaty w klasie VI B

W dniu 10.04.2024 r. pedagog przeprowadził w klasie VI B warsztaty pod hasłem „Kilka słów o tolerancji...”. Podczas zajęć uczniowie zostali zapoznani z definicją tolerancji. W trakcie dyskusji wymienili słowa kojarzące się im z tym zagadnieniem. Wśród nich znalazły się między innymi: szacunek, pozytywne nastawienie, zrozumienie, akceptacja, wyrozumiałość oraz cierpliwość. Wspólnie omówione zostały obszary, jakie obejmuje tolerancja, mianowicie światopogląd religijny, pochodzenie: rasa, narody, mniejszości narodowe, wygląd zewnętrzny, styl ubierania się, gusty żywieniowe, pochodzenie i status społeczny, niepełnosprawność. Podkreślono także to, iż tolerancja nie jest zgodą na każde zachowanie. W tym celu dokonano analizy zachowań, których tolerancja nie obejmuje, mianowicie naruszanie praw drugiego człowieka, agresja, przemoc, brak kultury słowa, lekceważenie przez młodzież osób dorosłych, brak szacunku do innych, kłamstwo, oszustwo, przestępczość. Pedagog przeprowadził krótki test wiedzy z zakresu tolerancji. Tutaj uczniowie otrzymali 5, natomiast z wypowiedzi uczniów wynika, iż problem braku tolerancji wśród rówieśników istnieje w praktyce. Dlatego omówione zostały wszystkie zachowania nietolerancyjne występujące w klasie VI B. Pedagog podkreślił, iż mimo różnic w wyglądzie, usposobieniu, stylu życia, zainteresowaniach każdy jest równy każdemu. Zaproponował zabawę podczas której uczniowie wykonywali polecenia nauczyciela bez zadawania jakichkolwiek pytań, mianowicie kilkakrotnie składali papier i obcinali rogi. Następnie pokazywali wszystkim swoje prace. Okazało się, iż mimo takiego samego polecenia każda kartka wyglądała inaczej. Wyciągnięto wniosek, iż mimo tego, że uczniowie chodzą do tej samej klasy różnią się od siebie tak jak wycinany przez nich papier.