W dniu 12.12.2023 r. pedagog przeprowadził zajęcia z uczniami klasy VI A pod tytułem "Możemy mieć zgraną klasę", podczas których uczestnicy uświadomili sobie, iż dobra atmosfera w zespole jest niezbędna dla zdrowia psychicznego każdego członka tej grupy, ale także zdali sobie sprawę z problemów istniejących między nimi oraz zauważyli związek między pozytywną atmosferą, a ich dobrym samopoczuciem, jakością relacji z nauczycielami, a nawet z osiąganymi wynikami w nauce. Uczestnicy zrozumieli także, że zmiany we wzajemnych relacjach to klucz do stworzenia bardziej zgranego zespołu. W związku z tym uczniowie wzięli udział
w dyskusji na temat "Klasa zgrana kontra klasa niezgrana" na podstawie znalezionych na forach internetowych anonimowych wypowiedzi uczniów z różnych szkół. Następnie w grupach tworzyli charakterystykę klasy zgranej oraz klasy niezgranej. W dalszej części zajęć tworzyli metaplan pod hasłem "Czy mamy zgraną klasę?, w którym odnieśli się do realnej sytuacji w zespole klasowym: "Jak jest?" oraz "Dlaczego nie jest tak jak powinno?". Zastanawiali się również "Jak powinno być w ich klasie". Na koniec wyciągnęli wnioski, które powinny być wskazówkami mającymi na celu stworzenie zgranej klasy.