Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Na tropie prehistorycznych gadów- 20.05.2019r.

Pierwszoklasiści wraz z opiekunami wyruszyli w niezapomnianą podróż do Parku Jurajsko- Botanicznego "Dinopark" w Kołacinku.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od spaceru z przewodnikiem po ścieżce ery mezozoicznej. Spotkaliśmy na niej figury dinozaurów rzeczywistych rozmiarów. Pani przewodnik w interesujący sposób opowiedziała nam wiele ciekawostek na temat prehistorycznych gadów. Ponadto w niecodziennej atmosferze zabytkowego parku mogliśmy zapoznać się z wyglądem różnego rodzaju drzew i roślin.

Zwiedziliśmy też wystawę geologiczno-paleontologiczną, gdzie obejrzeliśmy autentyczne skamieniałości sprzed wielu milionów lat. Wśród eksponatów znalazły się np.: kości dinozaurów, amonity, gąbki, strzałki, a dodatkowo ogromny okruch minerału halitu (soli)
z kopalni soli „Kłodawa”.

Później uczniowie wzięli udział w warsztatach pn. „Mały Paleontolog”.  Zabawa polegała na własnoręcznym odnajdywaniu w piasku części szkieletu dinozaura.  Za owocne znaleziska każdy uczestnik otrzymał pamiątkową figurkę. Następnie udaliśmy się na kolejne stanowisko archeologiczne, gdzie dzieciom udało się odkopać szkielet zaginionego dinozaura. Zakończona sukcesem zabawa w młodch naukowców dostarczyła dzieciom ogromnej satysfakcji i frajdy. Wiele emocji wśród uczestników wyjazdu wzbudziła również obserwacja narodzin dinozaura w specjalnie urządzonej grocie.

Po emocjach związanych ze światem prehistorycznych gadów nastąpił czas na regenerację sił – smaczny obiadek. Potem dzieci mogły bawić się w sali zabaw oraz  jurajskim parku rozrywki. Wspólnie spędzony czas dostarczył dzieciom wiele radości.

Na koniec zwiedziliśmy Folwark Kołaciński, gdzie obejrzeliśmy zabytkowe maszyny, które w dawnych czasach były używane do pracy w polu.

Wycieczka należała do bardzo udanych. Dostarczyła wszystkim mnóstwa wrażeń, wiedzy, atrakcji oraz niezapomnianych przeżyć.