Powtórka z „Balladyny” Juliusza Słowackiego została przeprowadzona metodą stacji zadaniowych (dydaktycznych). Zajęcia otwarte w III klasie gimnazjum, obserwowali: p. dyrektor, zaproszeni nauczyciele i rodzice.
Uczniowie pracowali na lekcji w grupach, mając do dyspozycji 7 stacji. Zadania były zróżnicowane (należało m.in. wskazać powiązania przygotowanych rekwizytów z wydarzeniami z akcji, dokonać analizy fragmentów utworu oraz analizy reprodukcji plakatów teatralnych, odpowiedzieć na pytania dotyczące treści lektury, wykonać zadanie interaktywne).
Każda stacja wyposażona była w "światła" – zielone oznaczało, że uczniowie radzą sobie z zadaniem, żółte, że potrzebują wskazówki, a czerwone było sygnałem dla nauczyciela, że jest grupie niezbędny.
Po wypełnieniu poleceń, uczniowie, korzystając z materiałów przygotowanych do stacji „klucz”, sprawdzili poprawność wykonania zadań, dokonali samooceny.
Taka forma powtórzenia wiadomości była atrakcyjna i pobudzała aktywność wszystkich uczniów przez cały czas trwania lekcji.