W dniu 03.10.2018 r. pedagog rozpoczął cykl zajęć w klasie II mających na celu wypracowanie z dziećmi zachowania zgodnego z obowiązującymi normami i zasadami w klasie i szkole, a także umiejętności właściwego dostrzegania, rozpoznawania i wyrażania emocji.
Pierwsze zajęcia odbyły się pod hasłem „Kulturalny uczeń”, podczas których uczniowie uświadomili sobie wagę dobrego zachowania niezbędnego dla utrzymania przyjaznego i bezpiecznego klimatu w klasie. Dzieci powitały specjalnego gościa misia, nazwały go Misio – Rysio i ustaliły z prowadzącym, że będzie on strażnikiem dobrego zachowania uczniów w klasie. Nauczyciel opowiedział uczniom bajkę „O Dokuczniaku” – chłopcu, który zachowywał się niepoprawnie w stosunku do swoich rówieśników z klasy – przezywał, bił, kopał, szturchał, aż w końcu został sam , bo nikt nie chciał się z nim bawić. Uczniowie sami skojarzyli fakt, iż w ich klasie jest kilkoro takich „dokuczniaków” i nie trzeba ich szukać w bajkach. Wspólnie z nauczycielem przeanalizowali zachowanie tych uczniów, oczywiście bez wymieniania imion i doszli do wniosku, iż „dokuczniaki” z klasy muszą się zmienić, aby wszyscy w klasie czuli się komfortowo. Na koniec zajęć nauczyciel zaprosił uczniów w „Podróż do krainy radości, krainy smutku i krainy radości” – dzieci wykonywały opisywane przez nauczyciela zachowania ludzi mieszkających w poszczególnych krainach. Dzieci zgodnie ustaliły, iż chciałyby, aby ich klasa tworzyła „krainę radości”, bo tylko w niej mogą czuć się dobrze.