Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z istotą cyberprzemocy, hejtu oraz ich formami. Mieli okazję zdefiniować osoby będące sprawcami hejtu. Podczas warsztatów poruszono temat związany z psychologicznymi aspektami cyberprzemocy, mianowicie rozmawiano o emocjach towarzyszących osobie hejtowanej (lęk, strach, smutek, złość, bezsilność, upokorzenie, osamotnienie), a także o skutkach cyberprzemocy (izolowanie się, nerwica, depresja). Wspólnie wyciągnięto wniosek, iż hejt i cyberprzemoc są zachowaniami, które krzywdzą emocjonalnie drugiego człowieka i w rzeczywistości „bolą”. Uczniowie zdali sobie sprawę z tego, iż hejterzy odejdą wraz z końcem świata albo z końcem Internetu, ale obie z tych rzeczy są mało prawdopodobne. Dlatego tak ważną sprawą jest zdobycie wiedzy na temat: „Jak walczyć z hejterami”. Taką wiedzę posiedli uczniowie podczas zajęć, gdyż zapoznani zostali z „pięcioma sposobami na hejtera”. Zostali również wyposażeni w informacje dotyczące możliwości zgłaszania cyberprzemocy odpowiednim służbom, moderatorom sieci, czy organizacjom zajmującym się pomocą ofiarom cyberprzemocy.