Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

99-335 Witonia

ul. Szkolna 4

tel. 24 356 40 19

https://www.facebook.com/spwitonia

spwitonia@poczta.onet.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2460780
  • Do końca roku: 240 dni
  • Do wakacji: 47 dni
1

Kartka z kalendarza

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

„Moje Prawa – Ważna Sprawa” - Tydzień z Prawami Dziecka w Szkole Podstawowej w Witoni

„MOJE PRAWA – WAŻNA SPRAWA”

TYDZIEŃ Z PRAWAMI DZIECKA W SZKOLE PODSTAWOWEJ W WITONI

Cele:

- zapoznanie z prawami dziecka na podstawie Konwencji Praw Dziecka;
- uświadomienie konieczności przestrzegania praw dziecka;
- wskazanie na równość wszystkich dzieci wobec prawa;
- kształtowanie postawy tolerancji wobec różnorodności;
- budowanie poczucia  wartości uczniów;
- uświadomienie roli obowiązków w życiu uczniów;
- integracja zespołów klasowych;- rozwijanie umiejętności pracy w zespole;
- stworzenie atmosfery zaufania i tolerancji.

Metody pracy: poglądowe; słowne; praktycznego działania.

Formy pracy: praca zespołowa; praca indywidualna.

Pomoce dydaktyczne: prezentacja multimedialna; kolorowanki;wyciąg z Konwencji o Prawach Dziecka; puzzle wyrazowe o prawach dziecka;- wiersz M. Brykczyńskiego „O prawach dziecka”; ilustracje bajek; materiały papiernicze; parasolki; pudełka; balony; piłki.

Termin zajęć:

- od 13.11.2017 r. do 17.11.2017 r.

Działania

LP.

Zaplanowane działania

Klasa

Osoba odpowiedzialna

1.

Inscenizacja kukiełkowa na podstawie wiersza R. Sobik „Prawa dziecka”.

Klasa  0A

A. Ślepecka

M. Gapińska

2.

„Prawo do zabawy” – wyklejanie piłki.

 

Klasa 0 B

A. Ślepecka

J. Tomczak

3.

My prawa dziecka doskonale znamy i w alei znaków drogowych je przedstawiamy”.

Klasa I

A. Ślepecka

M. Zwierzchowska

4.

„Pamiętaj drogi kolego - chroń każde dziecko od krzywdy i złego” – wykonywanie parasoli praw dziecka.

Klasa II A

A. Ślepecka

K. Witczak

5.

„Niech każda istotka mała – czuje się wspaniała” –„pudełkowe” inspiracje o prawach dziecka.

Klasa II B

A. Ślepecka

L. Królikowska

6.

„Hej dzieciaki, czy już wiecie, że macie obowiązki           i prawa na świecie?” – balonowa informacja.

Klasa III

A. Ślepecka

B. Kuś

7.

Prezentacja multimedialna „Moje prawa – ważna sprawa.”

Klasy 0 A, 0 B, I. II A, II B, III

A. Ślepecka

 

8.

„Drogi uczniu – poznaj swoje prawa” – gazetka na szkolnej stronie www w zakładce PEDAGOG - AKTUALNOŚCI

Wszyscy uczniowie

A. Ślepecka

9.

„Spadające prawa” – w nadmuchanych balonach znajdują się zwinięte  ruloniki z jednym prawem             i obowiązkiem ucznia. Po przekłuciu balona należy zinterpretować wylosowane prawa i obowiązki       w dowolny sposób ( kalambury, drama, rysunek).

Klasa IV A

M. Lewandowska

10.

„Losuj i interpretuj” – na końcach kolorowych wstążek są przyczepione kartoniki z prawami i obowiązkami dziecka. Po wylosowaniu karteczki uczniowie w grupach 3 – 4 osobowych interpretują je w formie krótkiej scenki.

Chętni uczniowie

M. Lewandowska

11.

 

 

„Gadająca ściana” na szkolnym holu:

„Jest mi smutno, gdy……..”

„Jest mi wesoło, gdy………”

Na dużych sylwetkach „smutnego” i „wesołego” misia  - uczniowie przyczepiają kartoniki z określeniami sytuacji, kiedy jest im smutno lubwesoło.

Klasy IV – VII

Klasy II – III G

M. Lewandowska

12.

 

„Dzieci mają prawa” – zajęcia na godzinie z wychowawcą.

Klasa III B G

D. Wojciechowska - Jabłońska

Podsumowanie:                                                                                         

Podsumowaniem tygodnia z prawami dziecka „Moje prawa – ważna sprawa” będą:
- wystawa prac uczniów na szkolnym korytarzu;
- fotorelacja na szkolnej stronie internetowej;
- zgłoszenie szkoły do konkursu organizowanego przez Rzecznika Praw Dziecka na najciekawsze inicjatywy szkolne związane z obchodami Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka.