Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Półkolonie 2016 – wycieczka do Oporowa – 04.07.2016 r.

Drugi tydzień półkolonii - 4 lipca 2016 r. - rozpoczęliśmy wycieczką do Oporowa.

Na miejscu zwiedziliśmy późnogotycki zamek, który jest małą rezydencją obronną wybudowaną około 1440 r. usytułowaną na wyspie otoczoną fosą. Po obiekcie oprowadziła nas pani przewodnik, a dzieci z dużym zainteresowaniem wysłuchały historii zamku oraz podziwiały mieszczące się w nim eksponaty, np. kolekcje broni, zbroi, meble czy też zastawy stołowe z różnych epok - od XVI do początku XX w.

Po zwiedzeniu sal zamkowych, m.in sali Rycerskiej, Skarbczyka, Sypialni udaliśmy się do malowniczego parku znajdującego się tuż przy zamku, aby nacieszyć się urokami otaczającej przyrody - kompozycją XVII wiecznego ogrodu.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w McDonaldzie na pyszne lody i  kanapki.

Uśmiechnięci i zadowoleni z udanej i interesującej wycieczki wróciliśmy do Witoni.