Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Wycieczka do Torunia - 03.06.2016 r.

3 czerwca 2016 r. czterdziestoosobowa grupa uczniów z klas: IIa, IIb, III i VI wraz z opiekunami wzięła udział w wycieczce do Torunia. Celami wycieczki było m.in.: zapoznanie się z historią i zabytkami architektury Torunia, poznanie tajemnic kosmosu i planet podczas warsztatów w Planetarium, zwiedzanie Muzeum Piernika i poznanie historii powstawania  wypieków.

Najpierw udaliśmy się na seans pt. „Mój kumpel Niko” do Planetarium. Była to astronomiczna i zarazem przygodowa opowieść o młodym Mikołaju Koperniku, który fascynował się niebem, gwiazdami i Kosmosem. Jego oczyma spojrzeliśmy w rozgwieżdżone niebo i poznaliśmy gwiazdozbiory. Rozgwieżdżona kopuła Planetarium oraz wspaniała muzyka w tle sprawiły, że wszyscy poczuliśmy się bohaterami tego seansu i wraz z młodym Mikołajem odkryliśmy zawiłe ruchy planet, zachwyciliśmy się pięknem i tajemnicą zjawiska zaćmienia Słońca oraz wyjaśniliśmy skąd wzięły się niezgodności kalendarza. Wspólnie obserwowaliśmy fazy Księżyca, przelot komety nad dachami Torunia i deszcze meteorów.
     Kolejnym punktem programu był pyszny obiad. Następnie rozpoczęło się zwiedzanie Torunia. Podziwialiśmy uroki Starego miasta. Pan przewodnik oprowadzał nas malowniczymi, wąskimi uliczkami miasta. Poznaliśmy legendę
o Flisaku, zobaczyliśmy pomnik i dom Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę, „Fontannę  ze złotymi żabkami”, gotyckie kamienice mieszczańskie z końca XIII-XVIII w. oraz inne ciekawe miejsca. Podczas wędrówki spotkaliśmy pieska Filutka, którego oczywiście pogłaskaliśmy na szczęście. Wiele emocji i wspaniałej zabawy dostarczyła również wizyta w Muzeum Piernika, gdzie uczniowie świetnie poradzili sobie z własnoręcznym wyrobem pierników.

Miłym akcentem pobytu w mieście Kopernika było zakupienie toruńskich pierników i pamiątek. Wycieczkę zaliczyliśmy do bardzo udanych. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Dzieci wróciły do domu zachwycone atrakcjami wycieczki i pełni wrażeń.