Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

99-335 Witonia

ul. Szkolna 4

tel. 24 356 40 19

https://www.facebook.com/spwitonia

spwitonia@poczta.onet.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2466805
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni
1

Kartka z kalendarza

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Matematyczny pociąg - podsumowanie projektu - 04.01.2016r.

Podsumowanie projektu "Matematyczny pociąg" realizowanego w Szkole Podstawoej w Witoni, dofinansowanego ze srodków Fundacji mBanku.Uczestnicy projektu w trakcie jego trwania odwiedzili 4 przystanki matematyczne . Na pierwszym przystanku uczniowie ćwiczyli sprawność rachunkową. Na drugim zapoznali się z planszowymi grami logicznymi: Caminos, Blocus, di git, Warcaby, Sudoku i Happy cube. Na kolejnym przystanku zajmowali się matematycznymi orgiami i wyszywankami. Na ostatnim przystanku zadania do realizacji przez uczniów były związane z Gminą Witonia.

Przystanek I: Działania pamięciowe

 Uczniowie w atrakcyjny i ciekawy sposób ćwiczyli rachunek pamięciowy. Podczas zajęć były wykorzystywane gry i zabawy zawarte w książkach „Po nitce do kłębka”
i „Bingo matematyczne”. Dzięki ćwiczeniom w formie zabawy uczniowie chętnie i z dużym zaangażowaniem dodawali, odejmowali, mnożyli i dzielili liczby. Rodzice otrzymali wsparcie nt. pomocy dziecku w nauce, a zwłaszcza nauce matematyki. Rodzice zostali zapoznani z ciekawymi grami planszowymi i interaktywnymi oraz zabawami matematycznymi, w które można grać z dzieckiem w domu. Na podsumowanie spotkania każdy rodzic otrzymał ulotkę, zawierającą najważniejsze wskazówki do pracy z dzieckiem w domu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przystanek II: Gry planszowe

 Celem tego cyklu zajęć było pokazanie uczniom i rodzicom praktycznego zastosowania matematyki podczas rozgrywek. Uczniowie i ich rodzice poznawali matematyczne gry planszowe: „Digit”, „Katamino”, „Blokus” , „Puzzle Marbie Cube”, „Tabliczka mnożenia”, „Tangram”. Na ostatnich zajęciach uczniowie wykazali się kreatywnością, ponieważ próbowali swoich sił i samodzielnie skonstruowali gry „Matematyczny wąż”, „Matematyczne grzybobranie” oraz „Węże + matematyka”. Podczas grania uczniowie uczyli się logicznego i strategicznego  myślenia, planowania i przewidywania. Szóstoklasiści uświadomili sobie, że podczas nauki można spędzić miło czas, a sama nauka matematyki może odbywać się w sposób dający wiele radości. Uczestnicy zajęć mieli możliwość wypożyczenia gier do domu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Przystanek III: „Gmina Witonia” w liczbach

 Tematyka zajęć obejmowała wydarzenia z przeszłości i czasy współczesne związane z Witonią i okolicą.  Uczniowie poznali historię miejscowości Witonia. Samodzielnie szukali informacji o rodzinnych stronach, korzystając z różnych źródeł (książki, mapy, strony internetowe). Najważniejsze wydarzenia z przeszłości zostały umieszczone na plakatach „Oś czasu – Historia Witoni”. Wycieczka do USC w Witoni pozwoliła pozyskać dane statystyczne dotyczące mieszkańców Gminy Witonia. Wszystkie informacje zostały wykorzystane przez uczniów do wykonania folderu „Gmina Witonia w liczbach”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przystanek IV: Matematyczne wyszywanki i origami

 Podczas ostatnich zajęć uczniowie i ich rodzice poszukiwali matematyki w orgiami i matematycznych wyszywankach. Efektem wspólnych działań były ozdoby świąteczne wykonane metodą orgiami i  ramki do obrazków – wyszywanki matematyczne. Gwiazdki wykonane przez uczestników posłużyły do dekoracji klasy, a wyszywane obrazki okazały się miłym prezentem dla rodziców. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Agnieszka Petrykowska