Szansę na udział w konkursie „Super Świetlik” mają wszyscy uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej. Konkurs przebiegał będzie w czterech kategoriach w ciągu całego roku szkolnego. Każdy uczeń zaprojektuje swoją kartę zachowania w świetlicy, na której gromadził będzie zdobyte przez siebie punkty. Będziemy wybierać:
- „Super Świetlika półrocza”;
- „Super Świetlika roku”.
Konkurs „Super Świetlik” polegać będzie na cotygodniowej ocenie(w formie przyznawanych punktów) zachowań
i postaw prezentowanych przez dzieci uczęszczających do świetlicy szkolnej. W skład oceny wchodzić będzie: samoocena, ocena zespołu uczniów, ocena wychowawców. Zachowania i postawy dzieci oceniane będą
w czterech sferach.
„Aktywny Świetlik”
1. Chętnie zgłasza się do udziału w konkursach.
2. Bierze aktywny udział w zajęciach.
3. Pamięta o przyniesieniu pomocy i materiałów do zajęć.
4. Zgłasza się do udziału w uroczystościach okolicznościowych.
5. Chętnie współpracuje z wychowawcami.
„Kulturalny Świetlik”
1.Zawsze używa zwrotów grzecznościowych.
2. Szanuje wszystkie przybory, gry i zabawki.
3. Nie hałasuje, nie krzyczy, nie bije.
4. Kulturalnie zachowuje się podczas posiłków.
5. Zawsze słucha poleceń i próśb wychowawców.
6. Wychodzi ze świetlicy tylko za zgodą opiekuna.
7. Przestrzega zasad regulaminów: świetlicy, stołówki i dowozów.
„Świetlik czyścioszek”
1.Zawsze sprząta po sobie.
2. Zawsze odkłada rzeczy na miejsce.
3. Pomaga w porządkowaniu świetlicy.
4. Myje ręce przed jedzeniem.
„Mały behapowiec”
1. Dba o bezpieczeństwo swoje i innych.
2. Używa przyborów szkolnych, gier i zabawek zgodnie z ich przeznaczeniem.
3. Nie biega po świetlicy.
4. Prawidłowo siedzi na krześle.
5. Zachowuje się bezpiecznie podczas odjazdów – przestrzega regulaminu odwozów.
Za zachowanie sprzeczne z zasadami i regulaminami obowiązującymi w świetlicy uczniowie otrzymywać będą wykrzykniki.
! – pouczenie ucznia przez wychowawców;
!! – rozmowa z wychowawcą na temat zachowania się ucznia;
!!! – rozmowa z rodzicami ucznia sprawiającego trudności wychowawcze.