Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Wycieczka w Góry Stołowe - 04 - 06.06.2014r.

W dniach 4 - 6 czerwca 2014 roku grupa 38 uczniów z klas IV - VI pod opieką p. Sebastiana Petrykowskiego p. Violetty Olesińskiej i p. Marzeny Lewandowskiej wyjechała na 3 dniową wycieczkę w Góry Stołowe.

Cel i założenia programowe wycieczki to m. in.:

• poznanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii,
  • poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego,
  • upowszechnienie wśród dzieci i młodzieży zasad ochrony środowiska naturalnego oraz umiejętności korzystania z zasobów przyrody,
  • poprawa kondycji zdrowotnej oraz sprawności fizycznej,
  • upowszechnienie form aktywnego wypoczynku,
  • wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania,
  • poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.

Plan naszego wyjazdu był bardzo ciekawy. Już o 7 rano spotkaliśmy się przed budynkiem szkoły przygotowani do wyjazdu. Pierwszy punkt naszej wyiceczki znajdował sie w Złotym Stoku. W kopalni złota zwiedziliśmy Sztolnie Gertruda, spotkaliśmy się z Gnomem w Chodniku Śmierci, obejrzeliśmy jedyny w Polsce podziemny wodospad oraz przejechaliśmy się Pomarańczowym Tramwajem Kopalnianym. Następnie udaliśmy się do Wambierzyc gdzie mogliśmy podziwiać słynna Bazylikę barokową, po czym dojechaliśmy do miejsca naszego zakwaterowania – Ośrodka Wypoczynkowego Sowia Grapa w Rzeczce. Czekał tam na nas pyszny posiłek. Po zakwaterowaniu udało nam się jeszcze odbyć krótki spacer po okolicy.

Następny dzień zapowiadał się bardzo aktywny. Zaraz po śniadaniu z prowiantem udaliśmy się do Kłodzka gdzie zwiedziliśmy Twierdze Kłodzką – tam czekał na Nas do przejścia ponad kilometr sieci podziemnych chodników kontrminerskich rozciągających się pod Twierdzą. Z bastionów górujących nad Kłodzkiem podziwialiśmy także panoramę miasta oraz gór otaczających Ziemię Kłodzką.

Zgodnie z kolejnym punkt naszego programu udaliśmy się do Kudowy – Kaplicy Czaszek wyłożonej czaszkami 3 tysięcy ofiar wojny trzydziestoletniej.

Spragnieni kolejnych wrażeń udaliśmy się do Parku Narodowego Gór Stołowych gdzie odbyliśmy spacer bajkowym labiryntem skalnym w rezerwacie „Błędne skały”.

Po tak intensywnym dniu powróciliśmy do miejsca zakwaterowania na obiadokolacje. Jako ostatni punkt programu tego dnia odbyła się dyskoteka. Niektórzy także doskonalili umiejętność gry w bilard.

Dzień trzeci to wspinaczka na Wielką Sowę – najwyższy szczyt Gór Sowich w Sudetach Środkowych - 1015 m. n.p.m. oraz zwiedzanie Wrocławia w drodze powrotnej do domu.

Wycieczka wszystkim bardzo podobała się. Mogliśmy po raz pierwszy lub ,,któryś z kolei”, zobaczyć piękno naszych gór. Zadowoleni, wypoczęci i szczęśliwi wróciliśmy do domów ,,wioząc'' ze sobą wspaniałe wspomnienia i pamiątki dla najbliższych.