W dniu 02.03.2018 r. pedagog przeprowadził w klasach III badanie inteligencji wielorakich wg Howarda Gardnera. W tym celu uczniowie wypełnili test inteligencji wielorakich opracowany przez panią D. Gmosińską. Badanie oraz omówienie wyników miało na celu rozpoznanie profili inteligencji uczniów, zapoznanie ich z koncepcją inteligencji wielorakich, a także wyposażenie uczniów w wiedzę na temat rozwijania poszczególnych typów inteligencji, jako wskazówek do efektywniejszego przyswajania wiadomości i umiejętności. Podczas zajęć uczniowie zapoznani zostali z charakterystyką poszczególnych typów inteligencji, z przykładowymi opisami osób z określoną, dominującą inteligencją, a także o zawodach, które predysponowane są w danym obszarze inteligencji. Uczniowie uzyskali wiedzę również o tym: że każda osoba posiada wszystkie rodzaje inteligencji, rozwinięte w różnym stopniu; inteligencję tworzy profil niepowtarzalny dla innych jednostek, a profile zaś są dynamiczne i zmieniają się w trakcie rozwoju osoby; inteligencje wielorakie można rozwijać poprzez różne ćwiczenia, które zostały przedstawione uczniom, jako wskazówki do efektywniejszego uczenia się.