„Podróż ku wartościom - szacunek” – pod takim tytułem odbyły się warsztaty w klasie IV, których celem było propagowanie wśród uczniów zachowań sprzyjających rozwijaniu pozytywnych relacji interpersonalnych. Zajęcia rozpoczęły się rozmową na temat przeczytanej przez nauczyciela sentencji: „Każdy jest inny i ma wyjątkową, niepowtarzalną osobowość, a więc powinniśmy szanować każdego”. W wyniku dyskusji uczniowie ułożyli własną definicję „szacunku”, która brzmiała, iż jest to „grzeczność połączona z troską o uczucia i dobro drugiej osoby”. Następnie wypowiadali się na temat grzeczności w kategoriach: „słowa”, „gesty i zachowania”. Podawali przykłady przejawu braku szacunku, czyli lekceważenia innych osób oraz odpowiadali na pytanie: W jaki sposób powinniśmy okazywać szacunek rodzicom, nauczycielom, kolegom i koleżankom, ludziom starszym, niepełnosprawnym, słabszym? Pod koniec zajęć ocenili zachowanie bohaterów przeczytanych przez nauczyciela scenek.