Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

Wycieczka do Zamku w Oporowie- 22. 10. 2015 r.

Wycieczka klasy III do Oporowa.

W piękny jesienny czwartek klasa III wraz z opiekunami odwiedziła Zamek w Oporowie. Po dotarciu na miejsce mieliśmy możliwość podziwiać przepiękne walory kompleksu zamkowo- parkowego. Zamek przetrwał próbę czasu i zachwyca swym widokiem zarówno od wewnątrz jak i zewnątrz.

Po przekroczeniu bramy zamkowej zobaczyliśmy świetnie zachowany dziedziniec. Następnym punktem programu było zwiedzanie muzeum. Zobaczyliśmy miedzy innymi: dużą salę zwaną Rycerską, Skarbczyk, Sypialnię oraz Kaplicę. W komnatach znajduje się wiele eksponatów: meble, zastawa stołowa, kolekcja broni oraz zbroi. Zbiory pochodzą z różnych epok, od XVI do początku XX w.

Dzięki "niezwykłemu" przewodnikowi poznaliśmy legendę o " Białej Damie" - duchu kasztelanki oporowskiej oraz usłyszeliśmy wystrzał z gotyckiej broni.

Ostatnim punktem programu było wyjście do pobliskiego, malowniczego parku. Wspaniała jesienna pogoda umożliwia nam obserwację miejscowej fauny i flory. Do obserwacji posłużyły nam pomoce zakupione z funduszy unijnych.

Po zakończeniu wyjątkowej wyprawy wszyscy byliśmy zadowoleni i wracaliśmy do szkoły pełni niezapomnianych wrażeń.