Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Witoni

99-335 Witonia

ul. Szkolna 4

tel. 24 356 40 19

https://www.facebook.com/spwitonia

spwitonia@poczta.onet.pl

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2466927
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni
1

Kartka z kalendarza

Kontakt

Szkoła Podstawowa w Witoni

ul. Szkolna 4

tel/fax 24 356 40 19

E-mail: spwitonia@poczta.onet.pl

„Pokaż, co masz w portfelu” – matematyczny projekt eTwining

Uczniowie klas V i VI biorą udział w projekcie matematycznym “Pokaż, co masz w portfelu”. W tym momencie bierze w nim udział 7 szkół z różnych części Polski (m.in. Siewierz, Piotrków Trybunalski, Kłodzko, Bogusławice, Olsztyn).
W trakcie trwania projektu uczniowie będą doskonalić umiejętność wykonywania obliczeń na pieniądzach, poznają podstawowe fakty z historii środków płatniczych.

CELE

1. Doskonalenie umiejętności rachunkowych.
2. Poznanie podstawowych faktów z historii pieniędzy i innych środków płatniczych.
3. Rozwijanie i rozbudzanie wyobraźni uczniów.
4. Doskonalenie umiejętności manualnych.
5. Poszukiwanie informacji w różnych źródłach.
6. Poszerzenie wiedzy i umiejętności uczniów z matematyki oraz domowej ekonomii.
7. Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.

 POSTĘP DZIAŁAŃ
1. Zapoznanie szkół biorących udział w projekcie.
2. Wspólne opracowanie zasad netykiety.
3. Historia środków płatniczych (oś czasu).
4. Galeria monet i banknotów polskich i zagranicznych.
5. Pieniądze w sztuce, filmie, powiedzeniach i przysłowiach.
6. Ebook o pieniądzach.
7. Projektowanie własnego banknotu lub monety.
8. Zbiór zadań z pieniędzmi, zakupami, walutami itp.
9. Zagadki, quizy, gry.
10. Projektowy kalendarz na rok 2021.
11. Podsumowanie i ewaluacja.

SPODZIEWANE REZULTATY

1. Wymiana doświadczeń między nauczycielami.
2. Przyrost wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie matematyki oraz domowej ekonomii.
3. Stworzenie wspólnych albumów i relacji na platformie Twin Space.
4. Promocja szkół biorących udział w projekcie.

 

Uczniowie naszej szkoły aktywnie włączają się w realizację działań, które są na bieżąco uzupełniane o nowe pomysły, niektóre z nich:

- netykieta projektu

- galeria banknotów i monet 

- projektowanie własnych banknotów

- program do tworzenia spersonalizowanych banknotów

- miejsce na umieszczenie gotowej pracy

- wirtualny zbiór zadań

- przysłowia i powiedzenia o pieniądzach

- gry związane z obliczeniami pieniężnymi, m. in.

a) połącz banknot z nazwiskiem

b) środki płatnicze

c) połącz w pary

d) teleturniej

e) milionerzy

f) liczenie pieniędzy

 

Zapraszam również uczniów z innych klas do wspólnej zabawy – wirtualne gry, projekt swojego banknotu, przysłowia i powiedzenia o pieniądzach.

Autor: Agnieskza Petrykowska